Lisäravinteet treenin aikana

Lisäravinteet treenin aikana: Tsekkaa mitä lisäravinteita käytän treenin ympärillä! – Samuli Siitari

Treenin aikana menee tällä hetkellä aminohappoja 20g, joista 10g bcaa xtraa ja 10g anticatabolicsia. Näiden avulla saan monipuolisesti haaraketjuisia aminohappoja, välttämättömiä aminohappoja sekä glutamiinia. Määrä tuntuu sopivalta ja paras mahdollinen aika nauttia aminohappoja on treenin ympärillä, koska niitä voi lihas käyttää energiaksi tarpeen vaatiessa. Aminohappojen avulla siis säästetään lihaskudosta hajoamiselta. Lisäksi aminohappoja ajetaan lihakseen tehokkaammin treenin aikana kun keho on hyvin vastaanottavassa tilassa. Käytännössä olen myös huomannut sen, että lihaskivut ovat selvästi vähäisemmät aminohappoja käyttäessä, kuin ilman. Sen voi huomata, kun aina välillä joutuu treenaamaan ilman, kun ei ole muistanut ajallaan tehdä uutta lisäravinnetilausta.

Treenin aikana otan lisäksi hiilihyhdraatteja 100 g vitargon ja dekstroosin muodossa. Molempia niitä menee 50 grammaa. Vitargon olen havainnut hyödylliseksi, koska sen osmolariteetti on korkea ja se imeytyy nopeasti elimistöön. 100 grammaa hiilaria treenin aikana on melko paljon ja pelkästään dextroosia nauttiessa voi tulla pahan olon tunnetta ja vatsan hölskyntää. Kuitenkin 50 grammaa dextroa ei vielä aiheuta sellaisia oireita, joten olen käyttänyt sitä myös treeneissä. Taas ehdoton hyöty hiilarin nauttimisessa treenin aikana. Energiaa riittää koko treeniksi eikä missään vaiheessa tule letargista oloa. Treenit jaksaa puskea läpi korkealla intensiteetillä alusta loppuun. Dieetillä joutuu hiukan pienentämään hiilarimääriä treenijuomassa, mutta pyrin kuitenkin dieetilläkin pitämään jonkun määrän hiilaria mukana aivan loppuun asti.

Terveisin Samuli Siitari (julkaisija Janne Nieminen)

Jätä kommentti

* -merkatut kentät pakollisia

Copyright @ 2015-2017 Voimaravinteet.fi. All rights reserved.
Ostoskori on tyhjä