Milloin on paras aika proteiinille?

Mun pääsääntöiset proteiininlähteet on valkuainen, kana ja heraproteiini. Jokaisella ruokailulla on hyvä saada jonkin verran proteiinia. Se auttaa pitämään olon kylläisenä ja proteiinisynteesin käynnissä. Itselläni ruokailuissa on noin 20-30 grammaan proteiinia aterialla. Päivän proteiinit lasken kaksi grammaa painokiloa kohden.

Mutta on erityisesti muutama optimaalisin aika, joihin ajoittaa proteiinit.

isolaatti

Treenin jälkeen luotan isolaattiin. Tää Activlabin vanilijan makuinen on kyllä mun lemppari.

Aamulla

Aamuisin nautin proteiinipitoisen aterian. Yleensä minulle se tarkoittaa kaurapuuroa kahdella valkuaisella. Proteiinia on paras nauttia aamulla pian, jos ei muuten niin edes BCAAta.

Treenin ympärillä

Koska rankat treenit kuluttavat, kannattaa ottaa ennen treeniä aminohappoja. Itse juon 10 grammaa tätä Activlabin BCAA Workoutia ennen treeniä. Kahvin kylkeen siitä saa loistavan treenilaturin.

bcaa

Ennen treeniä aminoja

Treenin jälkeen ja viimeisten sarjojen aikana nautin proteiinit, jotta ne saadaan heti käyttöön lihasten rakentamiseen. Useimmiten käytän heraisolaattia, joka on siis erittäin puhdas, laktoositon proteiininlähde. Lisäksi se imeytyy nopeasti. Palautumiseen käytän n. 30 grammaa heraa.

Illalla

Koska edessä on pitkä ajanjakso syömättä yhtään mitään, kannattaa syödä illalla myös proteiinia. Lisäksi lepo ja uni auttavat lihaksia kasvamaan ja palautumaan, joten proteiinia tarvitaan rakennusaineeksi.

Muista että proteiiniakin voi syödä liikaa. Liiasta proteiinista ei ole sen suurenpaa hyötyä ja tosiaan paras sääntö aktiivisesti kehitystä haluavalle on tuo käyttämäni 2 g / painokilo.

nq3a7387

Kuva Tero Turunen

Jätä kommentti

* -merkatut kentät pakollisia

Copyright @ 2015-2017 Voimaravinteet.fi. All rights reserved.
Ostoskori on tyhjä