Reissun päällä – treenini ja evääni

Terveisiä Floridasta! Tuli lomailtua siellä kaksi viikkoa ja ajattelin valottaa hieman syömisiäni ja treenejäni reissun päällä.
Kotona syön aikas tarkasti ruokavalion mukaan, mutta reissuilla tulee syötyä vapaammin.

Reissuilla tykkään syödä ehkä vähän raskaammin kerralla, mutta ruokarytmi ei ole niin tiheä. Aamiainen reissuilla on usein runsas ja monipuolinen. Proteiininlähteinä toimi usein kananmunat ja leikkeleet.  Ja päivällä kun yleensä kulkee sielä sun täällä, tulee pidettyä mukana pieniä hätävaroja kuten proteiinipatukoita, pähkinöitä, banaania tai muuta sellaista. Toki joskus tuli syötyä ei niin terveellisesti. Hyvällä omallatunnolla. Illemmalla tulee syötyä raskaammin; pihviä, salaattia tai kasviksi ja pieni jälkkäri – viinin kera.. Suuria annoksia hiilaria kuitenkin pyrin illalla välttämään ihan vaan siksi että aamulla ja päivällä niitä on tullut syötyä.

 

 

Mun hätävaroihin luotin myös lennoilla, sillä itselleni valmiit lentokoneateriat aiheuttavat usein vatsanpuruja ja ovat muutenkin pieniä. Yllätyin kuitenkin iloisesti kun lentoyhtiöllämme Icelandairilla olikin menussa kaurapuuro. Otin kaksi, jotta suurin nälkä lähtisi (koska en ollut täysin varma koosta).

 

Reissussa tuli tehtyä suht kevyitä treenejä, niin ensimmäisen yöpaikan fitness-centerillä kuin myös kehonpaino- ja kuminauhatreeniä. Kerran kävin kunnon punttisalilla… Palautumiseen toki aina voi syödä oikeaa ruokaa mutta otin mukaan näytepakkauksissa proteiinia ja näitä todella käteviksi ja kivoiksi toteamiani kreatiini-myslipatukoita.

Ja vaikka kotona pyrin noudattamaan maidotonta ruokavaliota ja oikeastaan elän lähinnä vaalealla lihalla, annoin itselleni luvan syödä jäätelöä ja kunnon pihvejä. Myös muita herkkuja tuli syötyä enemmän ja milloin sattuu.

Niin ja miten ”löysäily” ja ”miten sattuu syöminen” vaikutti painoon tai kuntoon? Toki kroppa keräsi nestettä ja paino oli n. kilon tullut ylöspäin. Ei mitään hälyttävää tai kamalaa.  Vaikka hieman tarkkailinkin syömisiäni ja liikuin, voin kyllä todeta että nautin lomasta täysillä ja rentouduin. Tällä viikolla tosiaan ollaan sitten päädytty normi rytmiin, ja oikeastaan mentiinkin saman tien miinuskaloreille kun noin 7-10 päivän miinusjakso alkoi.

Hyvän kokosta pihviä tulossa iltapalaksi

Jätä kommentti

* -merkatut kentät pakollisia

Copyright @ 2015-2017 Voimaravinteet.fi. All rights reserved.
Ostoskori on tyhjä