Tärkeimmät lisäravinteet mitä käytän ja miksi

Heippa kaikille!
Viime viikot ovat hurahtaneet niin äkkiä ja kiirettäki ollut että vihdoinki ehtii kirjoittamaan blogipostauksen!
Jotkut ovat kyselleet mitä lisäravinteita käytän päivittäisesti ja treeneissä. Ajattelin tehdä blogipostauksen näistä. Tässä alla on lista mitä käytän joka päivä. Joissakin otsikoissa on linkit tuotteisiin mitä käytän! 🙂

MONIVITAMIINI
Itse käytän Multivita:a. Se sisältää 16 tärkeää vitamiinia ja hivenainetta, joita päivittäin tarvitset. Helpoin tapa varmistaa monen eri vitamiinin ja mineraalin saanti 🙂

D-VITAMIINI
D-vitamiini  auttaa mm. kalsiumin imeytymistä, mikä taas lujittaa luustoa sekä ehkäisee monia sairauksia. D-vitamiinin
saantisuositukset Suomessa ovat todella alhaiset ja suomalaisilla esiintyy D-vitamiin puutosta paljonkin. 

C-VITAMIINI
C-vitamiini on yksi ihmisen tarvitsemista vesiliukoisista vitamiineista. Se toimii antioksidanttina eli suojaa elimistöä haitalliselta hapettumiselta, parantaa vastustuskykyä, ehkäisee väsymystä, edistää kasvun, luuston ja hampaiden muodostumista jne.

KALAÖLJY
Omega -3 rasvahapot auttavat niveliä ja lihaksia pysymään kunnossa, vaikuttavat aivojen toimintaan sekä alentaa tulehdustiloja.

SINKKI
Elintärkeä hivenaine ja sinkki säätää yli 200 entsyymin toimintaa ihmisen elimistössä. Parantaa lisäksi ihoa, hiuksia sekä vastustuskykyä.

MAGNESIUM
Erityisesti tärkeä lisäravinne urheilijoille!! Magnesium auttaa lihaksia palautumaan, lujittaa luustoa,ehkäisee lihaskramppeja, vahvistaa kynsiä ja hiuksia, parantaa unen laatua myös.

L-GLUTAMIINI
Aminohappo, jota lihakset ja solut tarvitsee. L-glutamiini on tarpeeseen, koska kova treeni verottaa glutamiinivarastoja lihaksissa ja se taas hidastaa lihasten palautumista. Lisäksi se tehostaa aivojen energisyyttää ja auttaa keskittymään, ehkäisee stressiä ja uupumusta, parantaa aineenvaihduntaa sekä suoritus- ja vastustuskykyä.

KREATIINIMONOHYDRAATTI
Kreatiini parantaa suorituskykyä ja on tärkeä lihasten käyttämä energianlähde. Itse käytän sitä ennen treeniä, treenin aikana ja palautusjuomassa 🙂

EAA & BCAA
Välttämättömiä aminohappoja vapaassa muodossa, parantaa kropan palautumiskykyä ja edellytyksiä lihasmassan kasvulle.

HERAPROTEIINI 
 Itse käytän heraa välipalana ja palautusjuomassa. 

Ihana minttusuklaa maku! Yhdessä annoksessa on 17,5g EAA:ta ja eikä sisällä aspartaamia :)

Activlabin minttusuklaa proteiini missä on EAA:ta ja ihana maku! Yhdessä annoksessa on 17,5g  EAA:ta ja tässä ei ole aspartaamia!! 🙂

 

Tätä käytän ennen nukkumaan menoa. Itsellä on huomattavasti parantunut unenlaatu ja helpottanut nukahtamista. Samalla tässä on sinkki, b6-vitamiini ja magnesium.

ACTIVLAB ZEN – Tätä käytän ennen nukkumaan menoa. Itsellä on huomattavasti parantunut unenlaatu ja helpottanut nukahtamista myös. Samalla tässä on sinkki, b6-vitamiini ja magnesium. Suosittelen! 5/5 ♡

Nyt lähden nukkumaan että huomenna jaksaa aamutreeneille ja kuvailemaan treenijuttuja blogiin! 😉

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

– Ilona

Jätä kommentti

* -merkatut kentät pakollisia

Copyright @ 2015-2017 Voimaravinteet.fi. All rights reserved.
Ostoskori on tyhjä