Vahvan kehon taktiikalla!

Syksyistä keskiviikkoa täältä Porista! Vaikka aurinko paistaa, niin villatakkia saa heittää jo niskaan. Ei anneta sen kuitenkaan hämätä tai hidastaa tahtia, sillä onhan tää syksy siistiä aikaa. Se olis ensimmäisen blogitekstin aika, ja tähän alkuun vois olla kohdillaan pieni esittäytyminen.

Olen Annina Vainio, 30-vuotias energinen urheiluhullu. Palo urheiluun ja hyvinvointiin näkyy kaikessa mitä teen, ja voisin kutsua itseäni myös positiivisen minä-ja kehokuvan lähettilääksi. Tällä hetkellä asustelen vielä Porin suunnalla, mutta syksyn aikana muutamme avomieheni kanssa Varsinais- Suomeen ja meistä tulee Turkulaisia. Jänniä muutosten aikojen elellään siis täällä, ja kuten arvata saattaa, monta rautaa tulessa tällä kaksikolla. 😉 Ammatiltani olen sosionomi (AMK), ja tällä hetkellä yhdistän sekä sosiaali- että hyvinvointiohjauksen ja valmennuksen/ työhyvinvoinnin. Ei mikään helpoin kombinaatio, mutta näillä kahdella osa-alueella on enemmän yhteistä mitä aluksi uskoisikaan. Vahva ja terve keho pitää mielen tasapainossa, ja silloin on mielestäni aika hyvät lähtökohdat monella elämän osa-aleueella. Liikunta- ja hyvinvointialan pienyrittäjänä lähden siis yhdistämään sosiaaliohjaajan työn. Aika näyttää mihin suuntaan kaikki kehittyvät, mutta niin se on että omaan tekemiseen pitää jaksaa uskoa ja puskea eteenpäin. Ilman intohimoa ja paloa ei loppujen lopuksi saavuteta pysyviä tuloksia, se pätee niin työelämässä kuin urheilussa.

kuva: Karoliina Koski

 

Fitness on mulle elämäntapa ja se on antanut jo tähän mennessä paljon sekä myös auttanut oppimaan lisää itsestäni. Elän ja opetan fitnesstä omilla mausteillani, ja omalla tekemisellä haluan motivoida ja kannustaa niin nuoria kuin aikuisiakin oman polkunsa löytämisessä ja elämään tasapainoisesti omassa vahvassa ja terveessä kehossa. Välillä elämä tarjoaa kaikkea muuta kuin tasapainoista menoa, mutta silloinkin ne kaikista suurimmatkin haasteet on helpompaa läpikäydä kun pohjana on vahva keho ja mieli. Ne on aika mielettömiä asioita, mihin kaikkeen vahva keho vaikuttaa.

Treenitaustani koostuu suurimmilta osin monipuolisesta kuntosaliharjoittelusta, jota on kertynyt noin 8-9 vuoden takaa. Tämä aika pitää sisällään monenlaista harjoittelua, ja virheitäkin on tullut tehtyä, mutta kukapa sitä olisi seppä syntyessään 😉 jumppa ja tanssitaustaakin löytyy kouluvuosilta, ja vaikka ne eivät jääneetkään pysyäkseen, niin uskon niiden kuitenkin tuoneen oman mausteensa siihen millainen urheilija olen tänä päivänä. Itselleni tärkeää on kokonaisvaltaisesti hyvinvoiva, terve ja vahva keho, ja ne pääperiaatteet kulkevat mukanani aina treenien toteuttamisessa. Haluan haastaa itseni ja kroppani jokaisessa treenissä, ja sen vuoksi treeniohjelmani sisältää monipuolisesti erittäin intensiivisiä lyhyillä palautuksilla tehtäviä pitkiä työsarjoja sekä myös voimapainotteisia lyhyempiä työsarjoja, joissa palautukset on tarkoituksella pidempiä. Näiden yhdistäminen toimii itselläni hyvin, ja antaa joka kerta mahdollisuuden rikkoa omia rajoja, ja se jos mikä on yksi kuntosaliharjoittelun parhaita puolia. Niinhän ne sanovat, että koskaan ei voi olla täysin valmis, mitä tulee oman kropan vahvistamiseen ja muokkaamiseen, ja näinhän se on.

kuva: Sami Siilin

 

Yhdistän myös säännöllisesti kehonhuollon ja liikkuvuuden lisäämisen harjoitukset kuntosalitreeneihin, ja koenkin sen hirmu tärkeäksi. Kyllä se vaan jengi niin on, ettei se kehonhuolto oo koskaan hukkaan heitettyä aikaa, kiitos seisoo edessäpäin takuuvarmasti. Ja saa ne kyykyt ja vedotkin ihan eri ulottuvuuksia kun liikkuvuus antaa myöden ja liikkeet tuntuu just siellä missä pitääkin, eikä siellä päin. Voin myöntää olevani harvinaisen periksiantamaton treenieni suhteen ja helposti sitä tulee mentyä all in- periaatteella sata lasissa. Vaikka se sisukkuus ja tahto ovatkin pirun tärkeitä ominaisuuksia tavoitteellisessa treenaamisessa, voisin kuitenkin väittää yhtä tärkeäksi myös oman tasapainon löytämisen ja taidon kuunnella omaa kehoa. Se on loppujen lopuksi vaan sinä itse, joka tietää miltä treeni tuntuu just sulla, ja vaan sitä kautta saa aikaan ne jokaiselle omat parhaat tuokset! Kaikilla ei toimi suinkaan samat jutut, mutta se oliskin aika tylsää ja turhan helppoa.

Jottei koko teksti menisi liian syvälliseksi, ni kurkistetaanpa vielä vähän ravinto ja lisäravinnepuolelle. Urheilijana mulle on tärkeetä että ruoka on puhdasta ja ravinnerikasta. Ruokavalioni sisältää aika hyvän määrän hiilihydraatteja, ja ne jakautuvat päivän aikana tasaisesti, kuitenkin niin että treenien ympärillä hiilareita ladataan koneeseen hieman enemmän. Itse uskon, että ruokailujen rytmityskin on sellainen asia, minkä jokainen oppii kokeilemalla ja testaamalla, omien tavotteiden mukaisesti. Proteiinia ruokavalioni sisältää tietysti myös riittävästi, noin 2,2-2,5g/ painokilo. Monipuolisten proteiinilähteiden lisäksi jokapäiväisen protskusaantini tukena on myös Voimaravinteiden isolate 100, josta lempparimakujani ovat masikkasuklaa ja minttusuklaa. Tää protsku on Laktoositon ja sopii herkällekin vatsalle, ja melkoisen läjän eri isollaatteja testanneena voin sanoa että tää on MAUKASTA, pointsit tälle tuotteelle! 👌

Isolate 100

 

Ennen treenejä otan annoksen treenilaturia nimeltään S.A.W. (Super Aggressive Workout), maksimoimaan nimensä mukaisesti treenissä käytettäviä tehoja ja antamaan ripauksen verran lisää tykitystä. Tätä otan kuitenkin vaan osaan treeneistä, ja auttaa tämä myös väsymyksenkin päihittämiseen.

S.A.W. / 200g (40 annosta)

Oon itse ajan mittaan alkanut suhtautumaan markkinoilla oleviin laturiksi itseään mainostaviin tuotteisiin melkoisella varauksella niiden toimivuuden perusteella, mutta kyllä se on kiltisti myönnettävä että tämä tuote potkii ja lisää focusta. Ei sitä aina todellakaan tarvitse lisäfocusta ja buustia treeneihin, mutta on se mukava lisä olemassa kun sellanen päivä osuu kohdalle, sillä niitä tulee väistämättä. Treenien aikana käytössäni on aminohappo BCAA + glutamiini yhdistelmä. Voimaravinteiden High Speed Bcaa juoma on sekä toimivuudeltaan että maultaan ensiluokkaista tavaraa. Juoma pitää proteiinisynteesin tasaisena koko treenin ajan ja imeytyy supertehokkaasti. Maut lemon ja cherry grapefruit ovat omia lemppareita ja eivätkä todellakaan jää lojumaan kaapin nurkkiin.

High Speed Bcaa juoma / 900g (90 annosta)

Viitenä treenipäivänä nämä kulkee visusti mukana ja lepopäivinäkin näitä tulee nautittua osana välipaloja, ja toimii nämä myös mukana smoothieissa. Palkkarissa mukana on vähän hiilariakin protskun kaverina, mutta melko pian treenien jälkeen mut löytää riisi+kana lautasen viereltä. Voin rehellisesti sanoa olevani juuri riisin ja kanan puolestapuhuja, ja siihen en kyllästy varmaan koskaan 🙂 mutta kuten jo aikaisemmin sanoin, niin ruokavalio tarvii tuekseen myös riittävän ja toimivan setin lisäravinteita, jotta voidaan maksimoida kehitys ja treenitehot. Olisko siinä lisäravinne ja ravintoasiaa yhdeksi kertaa, hyvä olo lähtee sisältä päin, joten annetaan keholle mitä se tarvitsee ☝

 

Mitä tulee kisaamiseen, niin sen suhteen sanon myöskin että aika näyttää. Tällä hetkellä keskityn itseni haastamiseen ja kehittämiseen niin työssä kuin omissa treeneissä. Mukana kulkien jatkuvasti myös oman fysiikan kehittäminen aina vahvemmaksi ja monipuolisemmaksi kokonaisuudeksi. Kunnianhimo on sen verran korkealla, että koskaan ei tiedä minne tie tällä alueella vie, mutta periksi ei saa antaa koskaan! Niin kauan kuin on unelmia ja lisähaasteita, on jotain mitä tavoitella. Vahva keho jaksaa tavoitella niitä suurimpiakin unelmia. Ja uskon että tehdessä sitä mikä on itselle tärkeintä ja mihin on se suurin palo, niin mikä vaan on mahdollista! Hyvät teot johtaa aina uusiin hyviin tekoihin, let’s keep on rockin!! 👊

Kuva: Jarno Lindholm

 

Kovia treenejä ja tsemppiä jokaisen omiin tavoitteisiin! Pystytte mihin vaan!

 

-Annina-

Jätä kommentti

* -merkatut kentät pakollisia

Copyright @ 2015-2017 Voimaravinteet.fi. All rights reserved.
Ostoskori on tyhjä