Vahvinlajeja ja voimailua…

Tervehdys!

Elämäni ensimmäinen blogikirjoitus, joten kiitos jo etukäteen teille jotka jaksoitte kirjoitukseni lukea..

Ensimmäisenä varmaan kohteliasta esittäytyä; Olen 28 vuotias Pieksämäkeläinen kahden pikku-pojan äiti. Työskentelen yksityisyrittäjänä ja koulutukseltani olen hieroja-kosmetologi. Harrastukseni on ollut ensin mukana elämässäni lähinnä katsomon ja television puolella, mutta noin viisi vuotta sitten se vei fyysisestikin minut mukaansa. Normaalin kuntosaliharjoittelun lisäksi innostuin kokeilemaan vahvinkisoissa mukana olevia laji -treenejä ja huomasin treenaamiseni kääntyneen jossain vaiheessa päälaelleen ja lisäsinkin vain laji -treeneihin normaalia kuntosaliharjoittelua. Lisäksi treeneissäni teen myös paljon voimaharjoittelua. Aluksi kävin muutamissa vahvin nais -kisoissa ja treenatessa maastaveto on tuntunut aina siltä ”mun jutulta” ja muutaman maastavetokisan olen myös käynyt kisaamassa. Tällä hetkellä kaikenkaikkiaan olen kisannut 15 vahvin nais -kisaa ja 2 voimanosto -kisaa. Hyvällä menestyksellä olen kaikki kisani suorittanut ja into treeniin on kokoajan säilynyt…

 

 

 

Tämän vuoden puolella olen käynyt vain 3 vahvin nais -kisaa. Pientä takapakkia ollut tämä vuosi treenaamisen kannalta alkuvuoden sairastelujen ja koulun lopputöiden myötä. Vähäisempi treenimäärä ja oman kunnon takaisin saaminen johti moniin vaikeisiin päätöksiin jättää kisoja välistä. Sairastelun myötä kuntoni ja painoni laski hurjasti ja sitä on koitettu kovalla työllä saada takaisin. Kesän aikana käydyt kisat sain suoritettua onneksi ehjänä ja aina voimallisempana lävitse, mikä on antanut motivaation seuraavaan haasteeseen aina uudelleen ja uudelleen.

 

 

Seuraavana haasteena ja tavoitteena minulla onkin syyskuussa käytävä Tukkipunnerruksen SM -kisa. Nyt treenaamiseni onkin painottunut pääasiallisesti punnerrukseen ja yläkroppaan. Lisäksi nopeutta ja räväkkyyttä on voiman lisäksi tahkottu! Hieman olen saanut omaa painoanikin nousemaan, mutta suurin saavutus on kisapainojen ja omien ennätysten rikkominen alhaisemmallakin painolla, mitä lähdetään kisoissa tavoittelemaan. Kisaan valmistautuminen on sujunut suunnitellusti ja treenit kulkenut miellyttävästi vaikkei kyllä kuitenkaan mukavuusasteella sanoisinko 😉

Treenissä pääasiallisesti keskitytty siis punnerrukseen. Punnerruksia tukilla sekä tangolla, vauhtipunnerruksia sekä rinnallevetoja punnerruksilla. Apuliikkeitä ylöspäinpunnerruksiin, olkapäitä, ojentajia ja rintaa. Hieman lisämausteena maastavetoa ja kinttuja myös tahkottu samalla. Punnerrustreenejä tehty vaihtelevasti joko nopeutta ja kestävyyttä hakien tai niitä maksimeja lähellä hipoen.

Ruokavalio kisaan valmistautuessa minulla on hyvin hiilari painotteista ja protskuja tietty. Kroppaan tarvitsee paljon painetta ja puristetta, ja treenien jo ollessa noin 95% maksimeista on paineen haku aloitettu jo hyvissä ajoin. Ihanaa saada lupa syödä, kunhan vain osaisi käyttää tuon ”lupakortin” oikein ja oikeasti söisi.. 😉

Lisäravinteina toimii lisätehoa päiviin ja treeneihin antamaan buusterit (Voimaravinteilta tietty) ja palautumiseen sekä treenin maksimaaliseen loppuunviemiseen omalla kohdalla kaikkein parhaan tärpin antaa bcaa valmisteet. Lisä kreatiiniä käytän myös lihasmassan ylläpitämiseen ja buustaamaan kestävyyttä ja voimaa samalla.

Alla suosikki kreatiini ja bcaa mitä tällä hetkellä olen käyttänyt!

http://voimaravinteet.fi/?s=bad+ass

BCAA Vit-Min / 500g (100 annosta)

Nämä tuotteet on minulla myös hyväksi havaittu, toimivat sekä maistuvat hyvin!

 

 

Nyt vain treeni-intoa jokaiselle siihen omaan juttuun, uskokaa itseenne ja tekemiseenne!

Minä intoilen kisakuulumisia tänne sitten seuraavaan päivitykseen…

Kaisa Lotta

 

 

 

 

 

 

 

Jätä kommentti

* -merkatut kentät pakollisia

Copyright @ 2015-2017 Voimaravinteet.fi. All rights reserved.
Ostoskori on tyhjä