Vatsaongelmat ja lisäravinteet

Moni varmasti tietää ja on kokenut jossain vaiheessa elämäänsä erilaisia vatsaongelmia. Toisinaan saattaa olla vatsa sekaisin, toisinaan taas seuraavaa istuntoa saa odottaa tovin jos kaksi.

Laadukas ja puhdas ruoka sisältää vähän mitään ylimääräistä mikä olisi elimistölle haitaksi. Puhtaasta ruoasta elimistö saa kaiken hyödyn irti ja käyttää sen polttoaineeksi ilman turhia lisäainekuormia. Kroppa voi hyvin sisältä ja olokin tuntuu samalla hyvältä. 

Kovaa harjoitteleville se puhdas ruoka ei aina kuitenkaan riitä. Välttämättä aina perusruoasta ei saa tarpeeksi rakennusaineita harjoittelun tueksi ja silloin on otettava käyttöön järeämmät aseet. Lisäravinteet ovat kuitenkin vain tukemassa perusruoan lisänä harjoittelua ja tavoitteita, EI korvaamassa. Toisille tavoite on painonpudotus, toisille lihaskasvu.

Monille tavoitteellisille kuntosalitreenaajille tavoitteena on lihaskasvu, voima ja kiinteytyminen. Niin myös minulle. Tällöin se pelkkä puhdas ruoka ei riitä. Kuitenkaan kaikkia markkinoiden lisäravinteita ei kannata suinpäin mennä ostelemaan, vaan kannataa kiinnittää myös lisäravinteissa huomio tuoteselosteisiin. Markkinoilta kyllä löytyy halpoja ja ei ehkä niin laadukkaita lisäravinteita, missä on paljon turhia lisäaineita. Ei ihme jos vatsa menee sekaisin..

Heraproteiini, kreatiini ja aminohapot ovat varmasti eniten käytettyjä ja tunnettuja lisäravinteita kovaa treenaajien keskuudessa. Aminohappoja tarvitaan lihaskasvuun ja ne myös ehkäisevät katabolista tilaa treenien jälkeen.

Kreatiini taas auttaa kovissa treeneissä lihaksia tuottamaan enemmän energiaa (se siis varastoituu lihaksiin energiaksi) eli jaksamme tehdä kovempia treenejä ja nostella isompia painoja. Näin ollen se edesauttaa lihaskasvua ja voimantuottoa. Kreatiinimonohydraatti on puhtain ja laadukkain muoto kreatiinista, jota elimistöllä on jo itsessään varastossa joten siksikin se on elimistölle paras. Tässä tuotteessa on 100% kreatiinimonohydraattia sekä c-vitamiinia mikä edesauttaa sen imeytymistä

Heraproteiinia tarvitaan lisäproteiiniksi kovaa treenaaville lihasten rakennusaineiksi sekä lihaskasvuun. Heraproteiini myös imeytyy helposti ja pian joten se kannattaa nauttia treenin jälkeen jotta lihakset saisivat mahdollisimman pian rakkenusaineita. Heraproteiinista vieläkin laadukkaampi muoto on heraproteiini-isolaatti, siinä kaikki ylimääräinen on suodatettu pois: rasva ja hiilihydraatit. Se on myös nopeasti imeytyvää ja proteiinipitoisuus on korkea. Itse suosin Isolate 100 heraproteiinia  koska vatsavaivaisena laktoosia on 0%. Se myös imeytyy nopeasti eikä sisällä paljoa turhia lisäaineita. Makuvaihtoehtoja on monia ja maut ovat todellakin hyviä, ei keinotekoisesti maketusaineella pilattuja ;). Itse nautin aina treenin jälkeen juurikin kyseistä heraproteiinia enkä ole kärsinyt vatsavaivoista siirryttyäni tähän tuotteeseen.

 

 

 

Kreatiini täältä! http://voimaravinteet.fi/tuote/creatine-100/

Protsku täältä! http://voimaravinteet.fi/tuote/isolate-100-5/

 

Jätä kommentti

* -merkatut kentät pakollisia

Copyright @ 2015-2017 Voimaravinteet.fi. All rights reserved.
Ostoskori on tyhjä